Pages

Erti perjuangan


اَللَّهُمَّ لَا سَهْلَ إِلَّا مَا جَعَلْتَهُ سَهْلًا، وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحُزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْلا

Melangkah itu mudah Namun mencari arah itu yang terkadang payah. Mencari jalan itu mudah Namun memahami destinasi itu yang susah.
Menyusuri susur itu mudah Namun menuju noktah itu pasti mendatangkan lelah.Dalam semua ini, Menjaga ISTIQOMAH itu yang paling susah, payah & lelah..

Namun DIA amat faham. Bagi hambanya, DIA tidak meminta manusia menjadi yang terbaik. Hanya perlu melakukan yang terbaik, Meletakkan sandaran dan keyakinan penuh kepadaNYA. Nescaya DIA akan menguruskan selebihnya Agar yang terbaik itu menjadi milik manusia.
Moga Perjalanan kita sentiasa dalam lindungan dan penjagaan ALLAH SWT...
Andai perjuangan ini mudah Pasti ramai menyertainya,Andai perjuangan ini
menjanjikan kesenangan Pasti ramai yang tertarik padanya.
Tapi hakikat perjuangan bukan begitu, Turun naiknya, sakit pedihnya Umpama kemanisan yang tidak terhingga.
Andai rebah, bangkitlah semula Andai terluka ingatlah janjiNYA..

Saturday, August 21, 2010

Aku dan Grolier



Benarlah 'jodoh itu di tangan Tuhan'..Setelah berkali-kali aku 'lari' dari Grolier ni, akhirnya aku kini salah seorang ibubapa yang menggunakan produk Grolier ni..
Perkenalan pertamaku dengan Grolier 5 tahun lepas, ketika berkerja sementara di Sushi King Melaka sementara menunggu tarikh konvokesyen.


Pada ketika itu, booth Grolier ni bertentangan dengan Sushi King, setiap hari selama hampir 3 bulan aku memandang booth Grolier hingga sempat berkenalan malah berkawan dengan promoter2 Grolier cuma pada masa tu mereka ada cerita sedikit tentang buku-buku Grolier tapi mereka langsung tak promote, mungkin kerana aku cuma 'service crew',
2006 selepas setahun aku berkerja di Kelantan, aku berjalan di Billion Shopping Complex & aku terserempak dengan kawan-kawanku promoter Grolier ni, mereka membuat promosi di kelantan.sempat juga kami berborak bertanya khabar& sempat juga kawan-kawanku ni mempromote buku-buku Grolier ni mungkin kerana aku dah berkerja tetap..Tapi aku tak terfikir pun nak beli yela belum ada cahaya mata lagi.

Pernah juga ada promoter datang Lab aku promote Grolier, aku gelak je masa tu kerana aku memikirkan aku ada kawan berkerja sebagai promoter Grolier.
Dan aku gak pernah dipromote masa aku pergi Tesco Kelantan awal tahun ni, tanpa disengajakan aku masuk ke dalam kedai Grolier ni sebab mengejar anak aku yang berlari masuk ke dalamnya..Jawapan aku "Saya balik bincang dengan suami dulu"..Tapi masa tu hati memang tak terbuka langsung untuknya.

Dan akhirnya, aku mengubah keputusanku kerana dipaksa oleh K.Ros
(sorila k.ros..nak tempek sket gambar k.ros ni yg bjaya mempengaruhi aku.)
 

Masa ni aku diwajibkan mengikuti kursus 'Kecemerlangan dlm perkhidmatan' kat PPSG ni, dan salah satu dari topik ceramah tu ‘pendidikan awal kanak-kanak’ oleh Grolier..aku la paling banyak soal. Antara soalan aku, macammana nak alih minat anak ke buku-buku ni sbb reza sekarang ni ada hobi baru..hari-hari nak tgk cd.. thomas/roary/upin-ipin, sampai aku pun pening..so, sbb ni la akubeli beli Grolier, biar reza tak asyik dengan kartun2 dia& hopefully dia sambil2 dia tgk kartun tu, dia belajar..

1 lagi soalan aku, macammana nak pastikan benda2 ni suma tak jadi Gajah putih. Jawapan K.ros “masa akak lahir je anak akak, akak dah niat anak aku akn jadi the best among the best”..hehehe standardla jawapan promoter kan..tapi InsyaAllah Reza pun akan jadi the best among the best..Doa pastinya perlu disulami dengan usahakan..

Ppssst pssst nak tau 1 rahsia tak, promoter Grolier ni kalau promote buku word3 tu mesti bagi contoh 'nibble biscuit' kan..dari kawan aku kat tesco melaka sampai la ke K.ros ni hehhee..so pada promoter Grolier yg membaca ni tukar2 la contoh lain ye..


2 comments:

  1. assalamualaikum warahmatullah,

    hehe, alhamdulillah kalau tulisan2 kecil saya dapat menyentuh hati dan hidup saudari.
    silakanlah berkongsi =)

    -adibah abdullah-

    ReplyDelete
  2. tahniah puan...menjadi customer grolier..

    nanti leh share perkembangan anak puan lepas gunakan product dr grolier nih...

    leh menjamu mata produk2 grolier di http://easy4kids.blogspot.com

    ada nak rekemen kawan2...inform jerk...special gift utk puan :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails